torsdag den 24. marts 2011

Cupcake bites / cake pops tutorial

Jeg har i dag lavet nogle cupcakebites af nogle kagerester jeg havde liggende :) Jeg lavede også en hurtig smørcreme af smør, flormelis, kakaopulver og Bailey.. Den var faktisk overraskende god :) Her kommer der en tuturial på cupcakebites.

Det skal du bruge:
En kage, blendet
                                                                    Buttercream frosting
Evt. en udstikker (som f.eks. en hjerteudstikker eller en cupcakemold) man kan også bare forme kugler :)
Evt. slikkepinde
Chokolade til dypning (gerne to farver)
Pynt

1. Lav en smørcreme og blend en kage, eller bare knus den med hænderne.

                                    2.  Put smørcreme ned i skålen med kagekrummerne (det er forskelligt hvor stor en mængde folk har lyst til at bruge, men jeg bruger bare så at kagen samler sig)


3. Form krummerne til kugler, og læg dem i fryseren i 15-20 minutter. Det er vigtigt, at de ikke får for lang tid, da chokoladen vil krakellerer.

 Her er min lille cupcakemold, som jeg er meget glad for :) jeg købte den på http://www.mylittlecupcakepop.com/ Ellers kan man bare beholde dem som kugler eller hvad man nu har lyst til, der er mange muligheder :)
5. Hvis du har lyst til at have to farver på din cupcake, skal du dyppe den nederste del i chokoladen, derefter skal du dyppe din slikkepinds top i chokolade, for så at stikke den ind i din cakebite, for at den skal sidde ordentligt fast.

Sæt dem på køl i 10 minutter
6. Smelt din anden chokolade (hvis du har valgt det,) og dyp de øverste dele i chokoladen. Stik dem derefter ned i et stykke flamingo, drys pynt på og lad dem tørre :)


Voila! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar